تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو _ معلم برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳/ آغاز ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری از امروز یكشنبه ۵ آذر

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای مقاومت با اشاره به برگزاری موفق آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ علی‌رغم تغییرات پیش بینی شده با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف به خوبی برگزار شد و خوشبختانه با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته شبهه‌ای به صورت منسجم و شبکه‌ای در این آزمون وجود نداشت ضمن اینکه با هماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور مشکل مغایرت معدل داوطلبان پس از چند سال مرتفع شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان برای ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ یک کارپوشه یا پروفایل ایجاد می‌کنند و تمامی فرآیندهای آزمون از طریق همین کارپوشه پیگیری می‌شود. داوطلبان سال گذشته نیازی به ایجاد کارپوشه جدید ندارند و اطلاعات آنها در سیستم وجود دارد، اما باید ضمن ویرایش، ثبت نام خود را در کارپوشه تکمیل کنند.
وی با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است. 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پذیرش برای رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون اختصاصی انجام خواهد شد، گفت: داوطلبان علاوه بر گروه‌های آزمایشی اصلی می‌توانند آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کنند و دفترچه سوالات اختصاصی آن جداگانه توسط داوطلبان پاسخ داده خواهد شد.
وی تأکید کرد: فردی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان باشد باید در یکی از آزمون های گروه‌های پنجگانه شرکت کند. 
وی افزود: نتایج نهایی پذیرش در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان قبل از انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام می‌شود. اگر داوطلب قبول شده باشد امکان پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه مذکور را دارد و البته در صورت تمایل به انصراف از قبولی این دانشگاه و یا عدم قبولی نیز به شرط آنکه که در آزمون سراسری در سایر گروه‌ها ثبت‌نام کرده باشد، می‌تواند در این گروه‌های آزمایشی انتخاب رشته کند و مانند سایر داوطلبان، رشته‌های سایر دانشگاه‌ها را انتخاب نماید.
دکتر پورعباس با اشاره به سایر تغییرات در آزمون سراسری، گفت: در آزمون سراسری ۱۴۰۳ علاوه بر اضافه شدن دفترچه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان به دفترچه های گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصرا امکان ثبت نام در یکی از گروههای هنر یا زبان های خارجی را خواهند داشت. به عبارت دیگر امکان شرکت در دو گروه هنر و زبان به صورت همزمان وجود نخواهد داشت.
رئیس سازمان سنجش تأکید کرد: ثبت‌نام شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از روز یکشنبه ۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت و نوبت اول آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. داوطلبان توجه داشته باشند که آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان تنها در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست خبری با تأکید بر اینکه تمامی داده‌های هر داوطلب در سامانه سازمان سنجش مشاهده شده و معتبر است، گفت: در سال جاری ۳۵ مورد کارنامه جعلی کاغذی از سوی داوطلبان ارائه شد که مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند و تأکید می‌کنیم انتشار کارنامه و اعلام قبولی تنها از طریق سامانه انجام می‌گیرد و کاغذی نیست و والدین فریب کارنامه ها یا معرفی نامه های جعلی کاغذی که توسط افراد سودجو جعل می‌شود را نخورند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به والدین توصیه کرد که داوطلبان را برای قبولی در یک رشته خاص تحت فشار قرار ندهند و استرس داوطلب را دوچندان نکنند و خاطرنشان کرد: خانواده‌های عزیز با ایجاد محیطی آرام می‌توانند داوطلبان را به سوی موفقیت در رشته‌های مورد علاقه آنها یاری کنند.

08 آذر 1402

کتاب "اقتصاد کلان برای کسب و کار

 

 

کتاب "اقتصاد کلان برای کسب و کار: راهنمای مدیر برای درک اقتصاد جهانی" توسط انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، چاپ و منتشر شد. درک و استفاده از تحلیل اقتصاد کلان در محیط اقتصاد جهانی و فهم ابزارهای استفاده از آن، مبنایی برای تصمیم‎های درست مدیریتی است. این کتاب با فرض نبود هیچ پیش‌زمینه اقتصادی و با پررنگ کردن کاربردهای بین‌المللی، کتابی مرجع برای درک و آموزش اقتصاد کلان به فعالان اقتصادی، علاقه‌مندان به مباحث مدیریتی و اقتصادی، و دانشجویان رشته‌های مرتبط است و با ارائه نمونه‌های موردی واقعی در جهان، به آنان توضیح می‌دهد که چگونه توسعه، سیاستگذاری، و داده‌های مربوط به محیط اقتصاد کلان ملّی و جهانی را درک کنند.هر فصل از این کتاب، تمرین‌ها و نمونه‌های موردی متعددی دارد که همگی آنها با کاربرد بین‌المللی تحلیل‌های ارائه‎شده مرتبط هستند. به دلیل ارائه نمونه‌ها و تمرین‌ها با مثال‌های واقعی و بین‌المللی، کتاب حاضر برای علاقه‎مندان، صاحبان کسب‌وکار و دانشجویان رشته‌های مرتبط مناسب است.نویسندگان: لارنس اس دیویدسون، آندریاس هاوسکرشت، یورگن فون هاگنترجمه: علی درویشان، مهدی نوری

20 آبان 1402

مهلت ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد سال 1403 تمدید شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون كارشناسي‌ارشد ناپيوسته سال 1403 در تمام دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و غير‌دولتي، دانشگاه آزاد اسلامي و بيست و نهمين دوره المپياد علمي دانشجويي كشور تا 17آبان ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبرگفت: ثبت نام درآزمون کارشناسی ارشد از 7 آبان ماه آغاز شده و تا به امروز 13 آبان ماه ادامه دارد که تاکنون بیش از 240 هزار متقاضی، در این آزمون ثبت نام کردند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براي  داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، ترتيبي اتخاذ شده كه پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت‌نام و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز،  بتوانند تا روز چهار‌شنبه  17 آبان به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني  www.sanjesh.org  مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام نمایند.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان فقط زمانی تکمیل شده است که در انتهای مراحل ثبت نام شماره پرونده ۷رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت کنند که باید هر داوطلب یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت نام خود، تهیه و تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کند.

دکتر پورعباس افزود: متقاضیانی که تاکنون در این آزمون ثبت نام کرده و کدپیگیری دریافت کردند، درصورت لزوم، صرفاً در بازه زمانی فوق می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

 

15 آبان 1402

ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ از 7 آبان ماه آغاز می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰3 و بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر، یادآور شد: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 و بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از 7 آبان ماه آغاز و 13 آبان ماه پایان می‌پذیرد لذا لازم است متقاضیان با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آن دفترچه،  برای شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد  ناپیوسته همزمان با آغاز ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و تمام مراحل خرید کارت اعتباری و ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و به نشانی www.sanjesh.org  انجام می‌شود.
 رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان فقط زمانی تکمیل شده است که در انتهای مراحل ثبت نام، شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت نمایند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در روز جمعه ۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

08 آبان 1402

اطلاعیه انتخاب واحد مجدد1403-1402

دانشجویان محترم با سلام:

بنا به در خواست تعداد زیادی از دانشجویان مهلت انتخاب واحد متأخرین  از روز سه شنبه 28 شهریور تا 2مهر ماه تمدید شد.

لازم به ذکر است: که شهریه باید در زمان انتخاب واحد پرداخت شود در غیر این صورت انتخاب واحد ظرف 48 ساعت حذف خواهد شد.

 توجه: مهلت مذکور به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

 

27 شهریور 1402

ثبت نام دانشجویان ورودی جدید کارشناسی پیوسته سال تحصیلی 1403-1402

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام :

1) اصل مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و کپی آنها

2) اصل مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و کپی آنها

3) تاییدیه تحصیلی دیپلم و تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی

4) اصل شناسنامه و 2 برگ کپی از تمام صفحات

5) اصل کارت ملی و 2 برگ کپی از پشت و روی آن

6) شش قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری

7) گواهی دال بر وضعیت نظام وظیفه برادران ( کارت پایان خدمت، کارت معافیت، برگ سبز و اعزام و...)

ایمیل جهت ارسال مدارک :  Paziresh@nooretouba.ac.ir 

 

 

 

 


توجه : در صورت ناموفق بودن مراحل آنلاین، به صورت حضوری با در دست داشتن مدارک فوق به دانشگاه مراجعه نمایید.

آدرس : میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بین خیابانهای ادوارد براون و نصرت، کوچه مهر، پلاک 3

 

21 شهریور 1402

ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده در آزمون 1403-1402 کارشناسی ارشد

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام :

۱) ارسال تمام صفحات شناسنامه 
۲) ارسال پشت و روی کارت ملی 
۳) ارسال مدرک کارشناسی پیشین
4) ارسال اسکن یک قطعه عکس 4*3
5) ارسال کارت پایان خدمت یا معافیت ( آقایان مشمول به سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی به آدرس : https://sakha.epolice.ir مراجعه و پس از ثبت نام  و اخذ تاییدیه تصویر آن را ارسال نمایند)
6) تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آن 

ایمیل جهت ارسال مدارک :  Paziresh@nooretouba.ac.ir 

 

 

 

 


توجه : در صورت ناموفق بودن مراحل آنلاین، به صورت حضوری با در دست داشتن مدارک فوق به دانشگاه مراجعه نمایید.

آدرس : میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بین خیابانهای ادوارد براون و نصرت، کوچه مهر، پلاک 3

 

21 شهریور 1402

معرفی رشته مدیریت مالی با کد رشته:12502

معرفی رشته مدیریت مالی

در مقطع کارشناسی رشته مدیریت مالی یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین رشته‌ها در مقطع کارشناسی است که هدف آن تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه مدیریت امور مالی سازمان‌ها و شرکت‌هاست. دروس این رشته شامل مباحثی همچون اصول حسابداری، حسابرسی، تحلیل صورت‌های مالی، مدیریت سرمایه‌گذاری، بودجه‌بندی و کنترل هزینه‌ها، مدیریت ریسک مالی، بانکداری، مدیریت مالی بین‌الملل و سایر مباحث مرتبط است. فارغ‌التحصیلان این رشته مهارت‌های لازم برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و گزارش‌های مالی، برنامه‌ریزی و کنترل بودجه، نظارت بر عملیات مالی و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود عملکرد مالی سازمان را کسب می‌کنند. این رشته نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و مالی کشور دارد.

کاربرد رشته مدیریت مالی

رشته مدیریت مالی برای پیشرفت و تعالی جامعه بشری بسیار حیاتی و ضروری به شمار می‌رود. زیرا مدیریت صحیح و بهینه منابع مالی، نقش محوری در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع دارد. این رشته متخصصانی را تربیت می‌کند که با به‌کارگیری دانش نوین مدیریت مالی و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مناسب، بتوانند منابع و سرمایه‌های مالی را به بهترین وجهی مدیریت و هدایت کنند تا بازدهی مطلوب حاصل شود و از هدر رفتن و نابودی سرمایه‌ها جلوگیری به عمل آید.

 بازار کار رشته مدیریت مالی

بازار کار رشته مدیریت مالی بسیار گسترده و متنوع است. فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی می‌توانند در بخش‌های مختلف از جمله بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های تولیدی و خدماتی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و حتی شرکت‌های بین‌المللی فعالیت کنند. آنها می‌توانند در زمینه‌هایی نظیر حسابداری، حسابرسی، کنترل و بودجه‌بندی هزینه‌ها، تهیه و تحلیل صورت‌های مالی، مدیریت دارایی‌ها و منابع مالی، برنامه‌ریزی و نظارت بر سرمایه‌گذاری‌ها و سایر امور مربوط به حوزه مالی مشغول به فعالیت شوند. با توجه به اهمیت مدیریت صحیح امور مالی، آینده شغلی روشنی در انتظار فارغ‌التحصیلان این رشته است.

 چهره های شناخته شده بین المللی در رشته مدیریت مالی

از مشهورترین چهره‌ها در حوزه مدیریت مالی می‌توان به وارن بافت، بنیان‌گذار شرکت برکشایر هاتاوی، جرج سوروس، سرمایه‌گذار و مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، رابرت کیوساکی، پدر علم مدیریت نوین مالی، جیم کریمر، مدیرعامل سابق شرکت جنرال الکتریک، جان بوگل، مدیرعامل و موسس شرکت وانگارد و جک ولش، مدیرعامل سابق جنرال الکتریک اشاره کرد. این افراد تاثیر به سزایی در پیشبرد دانش مدیریت مالی داشته‌اند.



 

02 شهریور 1402

معرفی رشته مدیریت بازرگانی با کد رشته:12503

دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمان ها، ادارات، موسسات و شرکت های بازرگانی دولتی و خصوصی و همچنین آشنایی دانشجویان با کاربرد روش های علمی در مدیریت است.

ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی کارشناسان رده¬های گوناگون با نقش دیریت بازرگانی در سازمان و موارد استفاده از این دانش و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص به عنوان رابط بین مدیران و کارمندان اداری و فنی که به طور معمول مسئولیت اجرایی و سرپرستی واحدها را عهده دار خواهند شد، می باشد.

 

فارغ التحصیلان این رشته علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با کاربردهای این رشته آشنا می شوند. بدین ترتیب خلاء بین کادر کارشناسی ماهر و مدیریت موسسه ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

گرایش‌های رشته مدیریت بازرگانی برای ادامه تحصیل چه هستند؟

از جمله اصلی‌ترین گرایش‌های رشته مدیریت بازرگانی، می‌توان به مواردی که در فهرست زیر آمده‌اند اشاره کرد:

  1. بازاریابی
  2. بازرگانی بین المللی
  3. تجارت الکترونیکی
  4. مدیریت استراتژیک
  5. بازرگانی داخلی
  6. کارآفرینی
  7. گرایش‌های مالی
  8. بیمه
  9. تحول

 

 

 

 

 

02 شهریور 1402

معرفی رشته حقوق با کد رشته 12502

آشنایی با کارشناسی رشته حقوق رشته حقوق ناظر بر تمام روابط اجتماعی مردمان یک سرزمین است که آثار حقوقی دارد. روابط اجتماعی شامل دایره ی گسترده ای از ارتباطات می شود. درواقع حقوق قوانین و مقررات ناظر بر همه این رابطه هاست. ارتباطاتی چون ارتباط بین دولت و مردم، ارتباط میان مردم، ارتباط میان دولت ها، ارتباط میان قوای سه گانه و ... موضوع رشته حقوق است. حقوق به موضوعاتی مثل مالکیت، قراردادها، مسئولیت های اشخاص، قوائد مربوط به ارث، وصیت، ولادت، اقامتگاه اشخاص، مسئولیت های ناشی از حوادث، و ... می پردازد. در مقطع کارشناسی دانشجویان حقوق به مطالعه مقدماتی علم حقوق می پردازند؛ چراکه این رشته بسیار گسترده است و دانشجویان می توانند در مقاطع بالاتر تحصیلی به صورت تخصصی وارد یکی از شاخه ها و گرایش های حقوق شوند.

 

وظایف حقوقدان

مهمترین وظایف یک حقوقدان عبارتند از؛

  • تحقیق و تجزیه و تحلیل مواد قانونی و نظریه های مکاتب مختلف علم حقوق
  • ارائه مشاوره های حقوقی به مراجعه کنندگان
  • تهیه پیش نویس ها، قراردادها، و نامه ها برای درج در پرونده و پیشبرد امور حقوقی
  • جمع آوری و نگهداری مستندات و مدارک مربوط به پرونده
  • اجرای مورد وکالت به طور کامل
  • گزارش حساب دوره وکالت به موکل؛ یعنی وکیل باید درباره تمام اقداماتی که از طرف موکل خود انجام داده به موکل گزارش دهد.
  • رعایت مصلحت موکل
  • انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت ها و ...( عمدتا در شرکت های خصوصی)
  • رسیدگی به شکایات و دعاوی حقوقی و اداری
  • ارائه اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی مربوط به انواع مناقصه ها، مزایده ها و ...
  • تحریر دعاوی شامل بازپرسی و دادیاری
  • تحریر ادله (معاینه محل و استماع گواهان محلی و استماع اظهارات متداعین معذور از حضوردر دادگاه)

 معرفی رشته حقوق – مزایا و معایب رشته حقوق

رشته حقوق از منزلت و در آمد خوبی در جامعه برخوردار است. به طوری که اگر شما در یک دعاوی موفق شوید، سیل مراجعه کنندگان به دفتر شما سراریز می شود.

از سختی های رشته حقوق کار زیاد و زمان کاری نامشخص آن است. کارشناسان حقوق در دل ماجراهای گوناگون و گاها خشن مثل داستان های جنایی و قتل قرار می گیرند و باید روحیه بالا و توانایی تحمل اضطراب را داشته باشند. همچنین تعداد فارغ التحصیلان رشته حقوق بسیار زیاد هستند و تا حدودی این رشته در جامعه اشباع شده است؛ به همین دلیل بازار رقابتی بین آن ها وجود دارد و وکلا و حقوقدانانی موفق اند که تجربه، مهارت و توانمندی بیشتری داشته باشند.

 

02 شهریور 1402

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) برای هر دو آزمون دی ماه و تیرماه و نمره کل سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش در پایان هفته اعلام می‌شود و در مرحله دوم در هفته آینده کارنامه نهایی حاوی نمره کل نهایی، سهمیه نهایی، استان بومی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری و... و مجاز و غیرمجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های تحصیلی به داوطلب اعلام می‌شود و پس از آن با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) انتخاب رشته آغاز خواهد شد. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نمره کل سوابق تحصیلی داوطلبان که به تازگی از آموزش و پرورش دریافت شده و در حال آماده‌سازی است در کارنامه اعلام خواهد شد. گفتنی است، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد و در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی 40 درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی 26 درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال خواهد شد.

 

19 مرداد 1402

مراحل فارغ التحصیلی

مدارک مورد نیاز جهت مراجعه به مؤسسه گرفتن مدرک :

1) اصل مدرک مقطع پیشین

2) کارت پایان خدمت

3) ۴قطعه عکس

4) مدارک شناسایی(کارت ملی یا شناسنامه)

5) تاییدیه تحصیلی مقطع پیشین (دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده اند٫ جهت دریافت تائیدیه تحصیلی به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس : estelam.iau.ir مراجعه نمایند.)

6) در صورتی که گواهی موقت کارشناسی ارشد و یا کارشناسی را قبلا اخذ نموده اید آن را به کارشناس

                                                                                                 فارغ التحصیلی تحویل داده و دانشنامه خود را دریافت نمایید.

 مراحل صدور مدرک

پس از اتمام واحدها و نهایی شدن نمرات ،دانشجویانی که کلیه واحد های مصوب را گذرانده , جهت شروع فرایند تسویه حساب وارد  سامانه ی فارغ التحصیلی شده و اقدام به این امر می نمایند.

 مرحله اول: ثبت و درج مشخصات دانشجو در سامانه توسط کارشناسان آموزش می باشد. (نام کاربری : شماره دانشجویی - رمز عبور : کد ملی)

مرحله دوم: کارشناسان وضعیت پرونده فارغ التحصیل را بررسی و در صورت تکمیل بودن مدارک آموزشی، به مرحله تائید پرونده وارد می شوند. در غیر اینصورت مجددا به دانشجو برگشت داده و علت ارجاع در قسمت توضیحات اطلاع رسانی می شود.

مرحله سوم: کارشناسان وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو را بررسی کرده و در صورت اتمام واحدها و ثبت نهایی نمرات ، در صورت تائید، اطلاعات فارغ التحصیلی را وارد می کنند. در غیر اینصورت مجددا به دانشجو برگشت داده و علت ارجاع در قسمت توضیحات اطلاع رسانی می شود.

مرحله چهارم: کارشناسان پس از امضا فرم فارغ التحصیلی درخواست مذکور را جهت تائید به مدیر آموزش ارسال می نمایند. در صورت تائید امضا خواهد شد و در غیر اینصورت مجددا به کارشناس مربوطه برگشت داده تا نقص آموزشی برطرف گردد.

مرحله پنجم: درخواست فارغ التحصیلی پس از امضا مدیر آموزش جهت تائید و امضا به معاونت آموزشی مؤسسه ارسال می گردد.

مرحله ششم: درخواست فارغ التحصیلی پس از امضا توسط معاون آموزشی، جهت تعیین تکلیف وضعیت مالی به واحد مالی ارسال می گردد که با تائید از سمت واحد مالی امضا شده و در غیر اینصورت مجددا به دانشجو برگشت داده و علت ارجاع در قسمت توضیحات اطلاع رسانی می شود.

مرحله هفتم: تائید و امضا واحد پژوهش ، انفورماتیک و امور دانشجویی می باشد که در صورت تکمیل نبودن در این واحدها مجددا به دانشجو برگشت داده و علت ارجاع در قسمت توضیحات اطلاع رسانی می شود.

لازم به ذکر است در واحد امور دانشجویی فارغ التحصیلان بهره مند از وام دانشجویی باید 10درصد وام مربوطه را در پورتال صندوق رفاه دانشجویی واریز نماید و در آن صورت درخواست ایشان امضا خواهد شد. و پس از آن معافیت تحصیلی صادر و در سامانه جهت بهره مندی فارغ التحصیل بارگذاری می شود .

و در مرحله آخر ثبت در سامانه سجاد جهت صدور مدارک مربوط به فارغ التحصیل می باشد .

 

 

 

 

19 مرداد 1402

كارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری 11 تیر ماه منتشر می‌شود

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰2 از روز یکشنبه 11 تیر ماه  سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور،  دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر، گفت: داوطلبان این آزمون، برای شرکت در امتحان لازم است از 11تیر ماه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با ورود به پنل کاربری خود از طريق درج کدملي، شماره فراگير و رمز عبور يك نسخه چاپی از برگه راهنما و كارت شركت در آزمون را تهيه نمايند و داوطلبانی كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شده‌اند مانند گروه‌های آزمايشي هنر و زبان‌های خارجي، داراي 2 يا 3 کارت هستند و داوطلبان باید طبق تاريخ و آدرس تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه کنند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اصلاحات احتمالی اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون گفت : چون اطلاعات شناسنامه‌ای از ثبت احوال اخذ شده است اصلاح  این مشخصات میسر نیست و داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در این نوع اطلاعات باید به ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: برخی از اطلاعات  مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان نظیر معدل كتبي نهايي ديپلم، محل اخذ مدرك ديپلم، محل اخذ مدرك پیش‌دانشگاهی و... در سایت سازمان سنجش قابل ویرایش است ولی برای برخی از اطلاعات همچون «عکس اشتباه» یا «فاقد عکس» امکان ویرایش اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش میسر نیست و لازم است داوطلبان اطلاعیه توزیع کارت آزمون سراسری را که در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر شده است به دقت مطالعه کنند و بر اساس آن در روزها و ساعات اعلام شده به آدرس باجه‌های رفع نقص مندرج در اطلاعیه مذکور مراجعه کنند ضمن اینکه در این آزمون تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحاني به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 با بیش از یک میلیون و 119 هزار داوطلب در  صبح و عصر روزهای چهارشنبه 14 و پنج‌شنبه 15 تیرماه در417 شهرستان، 662 حوزه اصلی و 1955 حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

 

10 تیر 1402
فرم ها
فهرست