مدیریت بازرگانی - بازرگانی بینالمللی
تعریف و هدف
تعریف و هدف
دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کسب و کارهای تولیدی و خدماتی، تجاری، مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی است. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.
هدف از گرایش بازرگانی بینالمللی آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی داخلی و بینالمللی خصوصاً واحدهای مرتبط با صادرات و واردات، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بازارهای بینالمللی، جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی و ورود، توسعه بازار، انطباق فرهنگی، ارزیابی راهحلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تأثیر قرار میدهند و تطبیق برنامههای سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفهای میباشد.
نقش و توانایی
شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با زمینههای نوین مدیریت بازرگانی و جایگاه آن در عمل آشنا خواهند شد همچنین در این دوره سعی خواهد شد قدرت تحلیل دانشجویان در زمینه امور کاربردی با استفاده از یافتههای کاربردی افزایش داده شود.
ضرورت و اهمیت
ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی دانشجویان با نقش مدیریت بازرگانی در بهبود کارایی واحدهای تجاری و بازرگانی است. همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی تحقیق در عرصه بازرگانی و بازاریابی بر اهمیت دوره می-افزاید. فارغالتحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینههای مختلف بازارگانی و بازاریابی بینالملل، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا میکنند، به خوبی میتوانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار میرود این فارغالتحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهدهدار شوند. علاوه بر این فارغالتحصیلان این دوره میتوانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای مؤسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند.
طول دوره و شکل نظام
طول دوره حداکثر 6 نیمسال است که شامل واحدهای نظری و پایان نامه خواهد بود. طول هر نیمسال تحصیلی 16 هفته است. در این دوره علاوه بر درس های نظری، دانشجویان موظف هستند قابلیت و مهارت های خود را در چارچوب تحقیق در مورد یکی از معضلات کاربردی و علمی مدیریت بازرگانی نشان دهند.
تعداد واحد درسی
تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ـ گرایش بازرگانی بینالمللی علاوه بر دروس جبرانی، 34 واحد به شرح زیر هست:
دروس پایه 10 واحد
دروس اصلی 12 واحد
دروس تخصصی 8 واحد
پایاننامه 4 واحد
دانشجویان آموزشمحور به جای پایاننامه 4 واحد دروس اختیاری را به انتخاب گروه خواهند گذراند، لازم به ذکر است در صورتیکه که دانشجویان بعد از گذراندن دو نیمسال تحصیلی و داشتن شرایط پژوهشمحوری، درخواست تغییر شیوه آموزشی داشته باشند، در صورت موافقت به جای دروس اختیاری، پایاننامه به ارزش 4 واحد را اخذ خواهند نمود.
مدیر گروه
دکتر مسعود میرزایی
دکترا مدیریت استراتژیک
کارشناسان گروه
فاطمه ذاکری
کارشناسی علوم اجتماعی
شماره تماس: 61017204
شهریه دروس
شهریه ثابت : 14,964,498
شهریه هر واحد نظری : 2,980,143
شهریه هر واحد پایان نامه : 8,132,880