مقررات عمومی

Rules Regulations

 

در راستای سهولت بخشی به فرآیند و چرخش کار مؤسسه و راهبری مطلوب دانشجو در بدو ورود و در ادامه راه، مختصر اطلاعاتی که مؤثر واقع می گردد تهیه و تنظیم گردیده است که ذیلاً به شرح آنها پرداخته می شود.


1- نحوه پذیرش دانشجو
این مؤسسه از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد. پس از اعلام اسامی قبول شدگان از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، زمان و مکان مراجعه از طریق وبگاه مؤسسه برای ثبت نام اعلام می گردد. پذیرفته شدگان می بایست مطابق با زمان اعلام شده در مکان مذکور حاضر شده و با ارائه مدارک مورد نیاز نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.


2- نظام آموزشی
این مؤسسه تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجو می پذیرد و مشمول مقررات وزارت متبوع می باشد.


3- شیوه تحصیل
شیوه تحصیل در این دانشگاه به صورت مجازی (الکترونیکی) و از طریق پایگاه اطلاعاتی دانشگاه خواهد بود. به این ترتیب که به هر دانشجو پس از ثبت نام، یک نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) تخصیص داده می شود که دانشجو می تواند با مراجعه به سایت دانشگاه، دروسی را که در آن ترم، انتخاب واحد نموده، مشاهده نماید. در سیستم آموزش مجازی علاوه بر مشاهده درس و یادگیری، رفع اشکال نیز به صورت اینترنتی خواهد بود. حضور و غیاب دانشجو نیز از طریق سیستم مدیریت آموزشی (LMS) کنترل خواهد شد.
تعامل الکترونیکی بین استاد و دانشجو شیوه ای از کلاس داری خواهد بود. در این شیوه، امکان برقراری ارتباط بین استاد و دانشجو یا آموزشیار (کارشناس علمی) و دانشجو جهت رفع اشکال از طریق گفتگوی اینترنتی (Chat) و پست الکترونیک (e-mail) وجود داشته و امکان برگزاری بحث های گروهی (Discussion group) نیز از طریق اینترنت فراهم می باشد.


4- حضور دانشجو در جلسه معارفه و شرکت در کلاس های توجیهی
جهت توجیه دانشجویان جدیدالورود و آَشنا شدن آنان با شرایط و مقررات مربوطه، شیوه تحصیل، شیوه تدریس، نحوه تعامل استاد با دانشجو، برگزاری کلاس های حضوری، امتحانات میان ترم، حل تمرین، امتحان پایان ترم و مسائل مشابه در جلسه معارفه بیان می شود که در آغاز هر سال تحصیلی از سوی مدیریت مؤسسه برگزار می گردد. حضور کلیه پذیرفته شدگان در این جلسه الزامی است. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ نیز بخشی از این برنامه خواهد بود.


5- شیوه ثبت نام در بدو ورود
ثبت نام در بدو ورود در مؤسسه به صورت حضوری می باشد و توسط خود فرد پذیرفته شده انجام می پذیرد. بدین صورت که پس از اعلام لیست اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مراتب قبولی کلیه پذیرفته شدگان و آدرس وبگاه مؤسسه و تاریخ ثبت نامی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام گردیده از طریق سیستم پیامک (SMS)مؤسسه به کلیه پذیرفته شدگان اعلام می گردد و اطلاعیه ثبت نام و مدارک مورد درخواست که از سوی سازمان سنجش که در دستورالعمل ثبت نام قید گردیده است جهت تهیه و ارائه برای کلیه پذیرفته شدگان اطلاع رسانی می گردد. در روز ثبت نام ضمن بررسی و اخذ کلیه مدارک تحصیلی از پذیرفته شده برای وی پرونده تشکیل می گردد و سپس پرینت برگ انتخاب واحد، کارت دانشجویی، نام کاربری (username) و رمز عبور (password) به دانشجو تحویل داده می شود. دانشجو از بدو ثبت نام با مراجعه به وبگاه مؤسسه می تواند دروسی را که انتخاب واحد نموده است را مشاهده و شروع به تحصیل نماید.


6- شیوه انتخاب واحدهای درسی در طول دوره تحصیلی
انتخاب واحد از نیمسال دوم تحصیل و در طول دوره تحصیلی به صورت آنلاین و به شرح ذیل صورت می پذیرد:
براساس تقویم آموزشی مؤسسه قبل از تاریخ ثبت نام در هر نیمسال تحصیلی واحدهایی که از سوی گروه های آموزشی رشته مربوطه برای آن نیمسال ارائه می گردد همراه با تاریخ امتحان هر درس و همچنین نام اساتید دروس بر روی وبگاه مؤسسه قرار می گیرد. دانشجو در روزهای ثبت نام طبق تقویم آموزشی به وبگاه مؤسسه مراجعه و از بین دروس ارائه شده دروس مورد درخواست خود را انتخاب و پس از پرداخت شهریه دروس (به صورت الکترونیکی و با کارت شتاب)، واحدهای خود را ثبت نهایی می نماید و هیچ نیازی به مراجعه حضوری به مؤسسه نمی باشد و پس از شروع نیمسال طبق تقویم آموزشی با مراجعه به وبگاه می تواند دروسی را که انتخاب کرده است را مشاهده و شروع به تحصیل نماید.


7- رشته های دایر فعلی مؤسسه
الف: دوره کارشناسی

1- رشته حقوق

2- رشته مدیریت مالی


ب: دوره کارشناسی ارشد

1- رشته مهندسی فناوری اطلاعات – گرایش تجارت الکترونیک

2- رشته مدیریت MBA شامل 4 گرایش : استراتژی، بازاریابی، توسعه سازمان و منابع انسانی و گرایش مدیریت مالی

3- رشته حقوق خصوصی

4- رشته برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مدیریت شهری گرایش برنامه ریزی شهری

5- رشته برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مدیریت شهری گرایش مدیریت شهری

6- رشته طراحی شهری

7- رشته حقوق جزا و جرم شناسی

8- رشته مدیریت پروژه و ساخت

9- رشته مهندسی عمران  گرایش مهندسی و مدیریت ساخت

10- رشته مهندسی صنایع گرایش مدیریت پروژه

11- رشته مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه

12- رشته اقتصاد و تجارت الکترونیک

13- رشته مدیریت کسب و کار (MBA) در 4 گرایش:  استراتژی، بازاریابی، رفتار سازمانی و منابع انسانی و گرایش مدیریت مالی

14- رشته مهندسی فناوری اطلاعات.

8- تقویم آموزشی و نیمسال بندی دروس
در اجرای سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر افزایش سهم مشارکت دانشگاه ها در برنامه ریزی های درسی، دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی اختیار دارند با رعایت مفاد آیین نامه ها و مقررات آموزشی شورای عالی برنامه ریزی آموزشی نسبت به تقویم آموزشی هر سال تحصیلی در شورای آموزشی دانشگاه با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و بومی اقدام نمایند. بدیهی است رعایت مواردی چون اختصاص 16 هفته برای آموزش، 2 هفته امتحانات پایانی در هر نیمسال تحصیلی و سایر موارد مطرح در مقررات و آیین نامه های ابلاغ شده از سوی دانشگاه ها الزامی است. ضمناً هر سال تحصیلی دارای سه نیمسال تحصیلی به شرح ذیل می باشد:
نیمسال اول هر سال تحصیلی شروع نیمسال اول مهر (7/1) پایان نیمسال پانزدهم دی ماه (10/15/)
نیمسال دوم هر سال تحصیلی شروع نیمسال دهم بهمن(11/10/) پایان نیمسال پانزدهم خرداد( 3/15/)
نیمسال سوم تحصیلی (ترم تابستانی) شروع نیسمال اول مرداد(5/1/) پایان نیمسال پانزدهم شهریور(6/15/)
ضمناً نیمسال بندی دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط مدیران گروهای آموزشی گروه ذی ربط تهیه و تنظیم می گردد که در بدو ورود تحویل دانشجویان می گردد.


9- مدرسین
این مؤسسه از بهترین استادان دانشگاه های کشور و مدرسین خود بهره می برد و به همین دلیل سهم عمده ای از پذیرش شدگان مقاطع بالاتر در این مجموعه و سایر دانشگاه ها را به خود اختصاص داده است. تعداد این افراد همکار 128 نفر می باشد.

 

نکته : لازم به ذکر است جهت پیشبرد سریع امور شما مراجعین محترم و پاسخگویی جامع به سوالات دو دفترچه راهنما مخصوص سوالات و آیین نامه ها برای شما در این بخش قرار گرفته است. در صورتی که مطالب فوق پاسخگوی شما نبود می توانید دفترچه ها را دانلود نموده و مطالعه نمایید.

خوانده شده 187052 بار